Tuesday, June 30, 2009

Paine in 30 minute ( Pocahontas)

 

DSCF4165s

Este o  paine deosebita, gustoasa si foarte usor de facut. Reteta a fost postata de Pocahontas pe culinar si a devenit una dintre painile mele preferate, deoarece necesita un timp foarte scurt de preparare si coacere, in plus se preteaza foarte bine la diferite modificari. Am facut-o atat simpla, cu faina alba sau integrala, cu cereale, cu parmezan, cu sunca afumata, cu masline etc, si de fiecare data a iesit foarte buna.

Pentru aceasta paine am folosit: 250 g de iaurt gros ( daca e subtire , compozitia va fi prea moale ), un praf de copt (10 gr) – eu am folosit Dr. Oetker – 280 g faina cu seminte, 10g  de sare,  lingurita zahar, un ou.

 

DSCF4320s

 

Am amestecat faina cu praful de copt. Am pus peste iaurt oul, sarea, zaharul si am adaugat treptat faina, amestecand energic pentru a se omogeniza.

 

DSCF4324s

 

Dupa ce am amestecat bine, am pus compozitia obtinuta ( atentie, este moale si asa trebuie sa fie, nu se mai adauga faina) intr-un vas yena tapetat cu hartie de copt , am nivelat usor deasupra si am presarat seminte de susan si mac.

 

DSCF4160s

 

Am pus painea in cuptorul incalzit in prealabil la 200 grade Celsius. In functie de setarile cuptorului durata coacerii variaza considerabil. In reteta Pocai durata de coacere este de cca 20 minute, eu am copt cu ventilatie si a durat mult mai mult, cca 45 minute. Pentru mai multa siguranta, scoateti painea din cuptor cand vi se pare destul de rumenita si loviti cu degetul deasupra, apoi dedesubt. Daca suna a gol in ambele parti, paine e gata. Daca nu suna a gol si dedesubt, este posibil sa fie inca necoapta la mijloc si o mai trebuie lasata putin in cuptor.

 

DSCF4164s

 

 

Painea nu se taie decat dupa ce s-a racit, in cazut in care nu aveti rabdare sa se raceasca e preferabil sa o rupeti. Se pastreaza proaspata si a doua zi, fara probleme, ba chiar si peste doua zile.

E ideala pentru situatiile de urgenta, cand nu aveti paine si nici timp sa faceti una clasica.

 

DSCF4175

0 comments:

Post a Comment