Tuesday, June 30, 2009

Chifle pufoase ( pufichifle Poca)

 

DSCF4950s

 

Reteta a fost postata de Pocahontas pe culinar.ro sub denumirea de pufichifle. Cum imi plac retetele ei, n-am exitat sa le incerc. Am facut doar jumatate din cantitate, sa vad ce parere au baietii mei despre ele.

Ingrediente: 325 g faina alba, 100 ml lapte cald, 100 ml apa minerala la temperatura camerei, 65 ml ulei, o jumatate de cub de drojdie ( 21 g) , o lingura cu varf de zahar ( eu am pus doar o lingurita cu varf, dar mi-a parut rau apoi ca n-aufost mai dulci), un sfert de lingurita de sare.

 

DSCF4925s 

Pentru decor am folosit: parmesan deshidratat, oregano, susan, mac, galbenus de ou.

Drojdia se amesteca cu laptele si zaharul si se lasa deoparte sa infloreasca. Punem deoparte 50 g faina, iar peste cea ramasa punem maiaua crescuta, sare, ulei si apa minerala – deschidem sticla  doar in momentul in care o folosim.

 

DSCF4929s

 

Amestecam totul cu lingura pana la omogenizare, apoi incorporam treptat faina pusa deoparte, pana cand obtinem un aluat moale si elastic.

 

DSCF4931s 

Aluatul obtinut il acoperim cu un prosop umed si il lasam la crescut pana cand isi dubleaza volumul. ( cca 40 min, depinde de temperatura).

 

DSCF4934s

 

Dupa ce aluatul a crescut suficient se reglam cuptorul la 180 grade Celsius si pe masa presarata cu faina formam chiflele.

 

DSCF4937s 

Eu nu am facut chifle obisnuite, am facut niste mini painici pe care sa le pot folosi pentru sandwich-uri. Le-am uns cu galbenus de ou si pentru ca sunt in cautarea asiduua a unor chifle care sa semene cu cele de la Subway, am pus decoruri diferite.

1) parmezan si oregano

2) mac

3) mac si susan

 

DSCF4943s

 

Le-am lasat sa mai creasca in tava cca 15 minute apoi le-am copt 25 min la 180 grade.

 

DSCF4949s

 

 

  Au fost bune, foarte pufoase, combinatia parmezan-oregano ar fi fost mai potrivita pe un aluat mai dulce. Cel mai mult ne-a placut varianta cu mac.

0 comments:

Post a Comment